رفتن به محتوای اصلی
x

درمانگاه تخصصی  شبانه روزی درچه همزمان با عید سعید فطر افتتاح می شود

 در پی بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ،درمانگاه تخصصی  شبانه روزی درچه همزمان با عید سعید فطر افتتاح می شود  

29 بهمن ماه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی از پروژه های بهداشت و درمان خمینی شهر بازدید و از روند کارهای انجام شده ابراز رضایت و بر تسریع در اجرای امورات باقیمانده تأکید کردند. 

جمشید اویسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خمینی شهر در این ارتباط اظهار داشت: بازسازی درمانگاه تخصصی شبانه روزی درچه در دو فاز در حال اجرا است که فاز اول آن که شامل واحد‌های خدمات  تشخیصی و درمانی همچون آزمایشگاه ، دیالیز، سی تی اسکن و ماموگرافی است به اتمام رسیده و  فاز دوم آن شامل احداث کلینیک تخصصی، محوطه و نما و درحال اجراست.
 همچنین بالغ بر 10 میلیارد تومان توسط دانشگاه بابت خرید  تجهیزات اختصاص یافته و بخشی از آن خریداری و الباقی در حال خریداری است، 
در جریان این بازدید مقرر شد این درمانگاه همزمان با عید سعید فطر افتتاح و بهره‌برداری شود. 

وی ادامه داد: مقرر شد مرکز  جامع خدمات سلامت اصغرآباد بهسازی و با همکاری  بخش خصوصی ، شیفت عصر   به منظور ویزیت، تزریقات و پانسمان راه اندازی شود، احداث  پایگاه اورژانس در اصغر آباد  با تخصیص زمین، ساخت، تجهیزات وتامین آمبولانس از سوی خیران و تخصیص کد اورژانس و تأمین نیروی انسانی از سوی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت. 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان خمینی شهر اعلام کرد: در پی آتش سوزی بخش اداری بیمارستان اشرفی خمینی شهر تصمیم بر آن شد که بشکل موقتی  تعدادی کانکس در محوطه بیمارستان  برای این امر اختصاص یابد و در بلندمدت با تخصیص زمینهای مجاور با همکاری و کمک خیران،و پیگیری از شهرداری، فضای اداری جدید برای بیمارستان احداث شود. 

وی از تخصیص یک دستگاه سی تی اسکن و بازسازی مرکز قدیمی تصویر برداری بیمارستان اشرفی خمینی شهر خبر داد  و ادامه داد: تخریب فضای فرسوده و بهسازی مرکز جدید تصویر برداری انجام و در مرحله اجرای تاسیسات و سپس نازک کاری است.

اویسی افزود: پروژه احداث و راه اندازی مرکز جامع سلامت شهید موسوی اندوان در متراژ 835 متر مربع در دو طبقه در حال اجراست و برنامه‌ریزی لازم برای اتمام و افتتاح آن در شهریور ماه سال آینده صورت گرفته است، در این مرکز تمام خدماتی بهداشتی همچون  پزشکی ، مامایی ، روانشناسی ، تغذیه، بهداشت محیط و حرفه ای به بیش از ۱۴هزار نفر ارائه می‌شود. 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان خمینی شهر  با اشاره به اتمام ساخت واحد MRI  و پیگیری  نصب و راه اندازی دستگاه   MRI بیمارستان 9 دی تا پایان سال، اعلام کرد: همچنین بخش دیالیز بیمارستان  در دو طبقه با ظرفیت 64 نفر با همکاری خیران ساخته خواهد شد که تفاهم نامه آن در حال امضاست. 

وی افزود:  نقشه ساخت فاز یک بخش دیالیز  بیمارستان 9 دی  با ظرفیت پذیرش  32 بیمار آماده شده است که بخشی از سوی دانشگاه و بخشی توسط خیران  تامین میشود. 

اویسی اعلام کرد:  در مورد زمین واقع در خیابان مدرس در جوار شهرداری، برنامه‌ریزی پروژه اشتراکی با  شهرداری برای احداث پارکینگ طبقاتی تجاری و اداری به منظور انتقال بخش اداری ستاد شبکه بهداشت، مطرح شده‌است و در دستور کار قرار خواهد گرفت.